Tomas Sjödin är nominerad till Birger Normanpriset!

Tomas Sjödin är nominerad till Birger Normanpriset!

Författaren och pastorn Tomas Sjödin har tillsammans med kulturredaktören Katarina Östholm, serietecknaren Mats Jonsson och poeten Erik Yvell nominerats till Birger Normanpriset.

- Det känns stort att få bli nominerad. Birger Normans författarskap har betytt oerhört mycket för mig och mitt skrivande. Min roman Tusen olevda liv finns inom mig bygger mycket på hans tankegods. Varje gång jag är hemma i Kramfors ser jag till att komma till den hjärtformade ön Svanö i Ångermanälven, den ö där han växte upp. Säger Tomas Sjödin om nomineringen.

Tomas Sjödin är aktuell på Libris förlag med boken Den som hittar sin plats tar ingen annans och hördes nyligen i Vinter i P1. Birger Normanpriset delas ut för sjätte året i år och senast den 5 maj ska mottagaren av årets pris utses. Bland tidigare pristagare finns även Librisförfattaren Vibeke Olsson.