Sverigebesök av bokaktuelle fantasyförfattaren Andrew Peterson

Sverigebesök av bokaktuelle fantasyförfattaren Andrew Peterson

I juni kommer fantasyförfattaren, Nashvilleartisten och svenskättlingen Andrew Peterson till Sverige! I höstas släppte han på Libris förlag Mörkret över Aerwiar, första boken i sin uppskattade fantasyserie. Den togs emot med varm famn och i höst kan vi ser fram emot andra boken i serien, Flykten över isvidderna.

– Det är lite av en dröm som går i uppfyllelse att se boken ges ut på svenska. Min farfars far kom från Kalmar och jag känner en stark gemenskap med och kärlek till Sverige och mina rötter där, berättade Andrew Peterson för tidningen Dagen.

Andrews relation till Sverige märks på många sätt i böckerna, flera karraktärer och platser i boken har fått namn efter eller inspirerats av svenska städer. Peterson är en berättare av rang med ett fantasifullt språk som andas både humor och djup. Han tar upp frågor kring identitet, tillit och meningen med allting. I nästa bok fortsätter äventyret om familjen från Gliphult, som visar sig vara allt annat än en vanlig familj. Storslaget och spännande från pärm till pärm.

Den 23 juni spelar Andrew Peterson Family Band på Torpkonferensen i närheten av Örebro. Under söndagen 24 juni finns Andrew tillgänglig för bokade intervjuer. För intervjuförfrågningar, kontakta: josefin.oberg@libris.se, 076-503 84 10