- Lidingöloppet inleder samarbete med Saucony -

- Lidingöloppet inleder samarbete med Saucony -

Lidingöloppet har slutit ett avtal med Saucony som distribueras av Lidingöföretaget Gerisale. Saucony kommer vara Officiell partner för löparskor. Avtalet sträcker sig över 3 år.

Lidingöloppet kommer från den 1/1 2016 att ha en ny partner för löparskor. Lidingöföretaget Gerisale, som distribuerar varumärket Saucony,

– För oss känns det väldigt roligt att ett av de klassiska internationella skovarumärkena, som dessutom har sitt Svenska hjärta på Lidingö, kommer att finnas med under Lidingöloppet de kommande tre åren. Saucony ligger i en stark tillväxttakt i Sverige och norden och arbetar mycket med kunskapsspridning med löparen i centrum, säger Tomas Hoszek Generalsekreterare för Lidingöloppet.

Saucony kommer tillsammans med den nya huvudsponsorn Team Sportia och den nya officiella konfektionspartnern 2XU att vara delaktiga i att aktivera löpare som springer och de som springer Lidingöloppet under året om. Saucony kommer likt 2XU att vara en del av Lidingöloppet on Tour för att hjälpa till att sprida kunskap om löpning till svenska befolkningen.

- Vi har medverkat i Lidingöloppet i någon form sedan vi startade 1979 och de flesta medarbetare har dessutom både sprungit loppet och jobbat ideellt inom Lidingöloppsorganisationen. Det är därför ett naturligt och mycket roligt steg att förena Saucony som världens äldsta löparmärke med världens största terränglopp i en gemensam satsning att på nya sätt engagera och aktivera Lidingöloppslöparna till en äkta löpupplevelse, säger Heinz Gehrig, VD för Gerisale som distribuerar Saucony i Norden.

Team Sportia, Saucony och 2XU samarbetar väldigt väl tillsammans och kommer att skapa en mångfald och rik upplevelse för både löparen och besökaren inte bara under eventveckan utan hela året runt.

För mer information, vänligen kontakta:

Tomas Hoszek, Generalsekreterare Lidingöloppet 070-513 44 88. Kontakt kan även tas via press@lidingoloppet.se

Adrian Gehrig, CFO och Marknadsföring Gerisale Info@gerisale.se Att: Adrian
Kontakt kan även tas via +46-8-7679250

Om Saucony / Gerisale

Saucony är ett amerikanskt varumärke med fokus på löpning grundat 1898 som kombinerar innovation, prestanda och stil i ledande produkter inom skor och konfektion under varumärkena Saucony och Saucony Originals.

Märket grundades 1898 i Kutztown, Pennsylvania och namnet togs från den flod intill vilken märkets första fabrik lades vilket översätts från ursprungsindianskt språk till ”oändligt flöde”. Under början av förra seklet har varumärket producerat både skridskor, armékängor och skor åt NASA till den första amerikanska astronauten som vandrade på månen. På 1970-talet utvecklade varumärket sin niche som premiumvarumärke för löparskor och har sedan dess varit med och drivit innovationen inom löpning. Idag väljer många av Sveriges allra bästa löpare, triathleter och orienterare att springa i Saucony.

Produktsortimentet utgörs av en stor variation av skor och konfektion för löpning, träning och en aktiv livsstil. Alla produkter har en särskilt anpassad teknologi för ändamålet. Skorna är anpassade för att passa olika typer av skobredder, löpstilar, fotvalv, pronation och miljö.

I Sverige är Gerisale distributör av Saucony sedan 1981 och idag är märket ett av Nordens största varumärken med fokus på löpning. I företaget arbetar mest aktiva idrottsmän och -kvinnor som testar och utvecklar de utvalda produkterna själva. Saucony finns representerat i alla butiker med seriös löpkunskap runtom i Norden. För mer info, besök www.saucony.se ellerwww.gerisale.se