Salming och Lidingöloppet Ultramarathon i nytt samarbete

Salming och Lidingöloppet Ultramarathon i nytt samarbete

Lidingöloppet Ultramarathon och Salming inleder ett nytt samarbete där Salming blir leverantör till evenemanget under 2015.

– För oss känns det väldigt roligt att inledda ett samarbete med Salming som är ett svenskt företag som vill driva utvecklingen av löpningen framåt. Vi tror att vi tillsammans kommer skapa mervärde för våra deltagare genom att vara en större del i uppladdningen inför Lidingöloppet Ultramarathon, säger Tomas Hoszek, Generalsekreterare för Lidingöloppet.

Ultralöpningen på Lidingö har funnits sedan 2008 genom Lidingöloppet Ultramarathon och nu är det alltså dags för den 8:e upplagan. Loppet sträcker sig över 50 respektive 26 km på Lidingö. Både välbekanta delar från Lidingöloppet och nya delar avverkas i en härlig skärgårdsnära natur endast 15 min från Stockholm City. Loppet går första helgen i maj varje år och är en häftig start på löparåret för många. Båda distanserna är seedningsgrundande till Lidingöloppet.

Samarbetet pågår under 2015 och innebär att Salming kommer vara delaktiga i flera av Lidingöloppet Ultramarathons aktiviteter. Salming kommer att vara en del av den Ultrakväll som hålls hos Lidingöloppet Ultramarathons partner Runners Store. Under Ultrakvällen kommer Salming att prata löpning ur deras perspektiv och har häftiga erbjudanden till besökarna. Salming kommer också finnas på plats under nummerlappsutdelningen som också den sker på Runners Store på Regeringsgatan 26 i Stockholm. Under loppdagen den 3 maj kommer Salming att finnas med och dela ut priser från sin kollektion till löparna.

Det känns otroligt inspirerande att få vara en del av både uppladdning och genomförande av detta event och att samtidigt få möjligheten att sätta Salming på den nationella Ultramarathon-kartan, säger Joakim Sandin, Product manager på Salming Running. - Att vi dessutom kan knyta ihop detta nya samarbete med ett redan framgångsrikt sådant med vår partner Runners Store, känns riktigt starkt och vi ser fram emot att möta löparna den 3e maj. fortsätter Joakim.

Samling is the athletes' brand, constantly looking for new ways to play, new demands, and new needs. Old truths often need to be reconsidered, and we are not afraid to break a rule or two if necessary. Good can always be a little bit better. You can always train a little bit harder. But sometimes it is up to the equipment, and that are the occasions we aim at when we develop our gear. Do you play with us or do you dare the risk? Visit: www.salmingrunning.com

För mer information, vänligen kontakta:

Tomas Hoszek, Generalsekreterare Lidingöloppet 070-513 44 88. Kontakt kan även tas via press@lidingoloppet.se

Joakim Sandin, Product manager på SalmingRunning +46 (0) 31 730 00 20 joakim.sandin@salming.com

Se bildspel från Lidingöloppet Ultramarathon 2014: