Ny rapport från Daymakerindex: Hälsokedjan Life bäst kundbemötande i branschen

Hälsokedjan Life placerar sig högst i kategorin Hälsa och Egenvård gällande kundbemötande i en ny undersökning från Daymakerindex. En årlig undersökning som ger en inblick i kundbemötandet i Sverige. Sett till alla undersökta branscher placerar sig Life på en tredje plats.

Sedan 2009 har Daymakerindex tagit pulsen på kundbemötandet i den svenska detaljhandeln. I årets undersökning har 15 branscher inkluderats, där bland annat Hälsa och Egenvård ingår. Hälsokedjan Life vinner i kategorin med det högsta resultatet på 89 procent. Sett till samtliga undersökta branscher och 102 olika kedjor, placerar sig Life på en tredje plats när det kommer till de som är bäst på kundmöten.

I undersökningen betygssätts flera olika delar i kundbemötandet. Life fick 100 procent gällande uppmärksamhet och aktiv kontakt. Även i avseendet om säljaren upplevdes som engagerad och intresserad erhölls full pott.

– Kundbemötandet är allt för oss och vi har satsat mycket på det fysiska mötet. Alla våra butiker har hälsorådgivare som ger kunderna råd och tips. Att få första plats i vår bransch och att placera sig på en tredje plats bland 102 undersökta kedjor är glädjefyllt och ett kvitto på att det vi gör är rätt, säger Paulina Lundström, Sverigechef på Life.

Läs mer om Daymakerindex och ladda ner hela rapporten här:

Om Life

Life är Nordens ledande hälsokedja. Hos oss får du personlig rådgivning av våra kunniga hälsorådgivare som ger dig tips och råd för en bättre balans i livet. I våra 345 butiker i Finland, Norge och Sverige samt e-handel finner du ett noga utvalt och aktuellt sortiment med produkter av hög kvalitet för din hälsa. Vi har allt ifrån kosttillskott till naturlig hudvård, vetekuddar och tyngdtäcken. Allt för att du ska kunna må bättre och leva ett lyckligare liv. Välkommen in till din Lifebutik!