Förändringar i ledarskapet underlättar rekrytering av kvinnor till höga positioner utan kvotering.

Helena Källström har tidigare tackat nej till och avsagt sig ledande positioner i näringslivet på grund av att hon förväntades satsa på företagens lönsamhet på bekostnad av medarbetarnas hälsa. Idag vet hon att det är möjligt att skapa en kombination genom ett mer balanserat ledarskap. När vi inte leder i enlighet med våra egna värderingar så kan det leda till problem med att vi tappar engagemang och i förlängningen även till utbrändhet/utmattningssymtom. Det här kan vara en av orsakerna till att det är svårt att rekrytera kompetenta kvinnor till VD-poster, styrelseuppdrag och andra toppositioner i näringslivet. Helena Källström, ny VD på Lifecap AB, deltar i direktsändning i Radio Roslagen den 12/8 klockan 08-09.

Gaya från Lifecap intervjuar Helena och det går att ställa frågor till Helena via chat under direktsändningen. Det inspelade programmet kommer att finnas tillgängligt via Radio Roslagens hemsida efter sändning.