Högkänslig, HSP-person, Stark/skör? Hur mår du?

Lyssna på Anica och Åsa - två stark/sköra eller HSP-personer som saknade förebilder, tyckte de var konstiga, fick höra att de var överkänsliga. De trodde det var fel på dem och valde olika, ganska destruktiva vägar för att hantera sin känslighet: Den ena led av ångest i flera år, den andra använde alkohol för att slippa känna. Idag vet de att deras känslighet är en resurs och lever härliga liv!

Radioprogrammet "Fånga ditt liv med Lifecap" där Gaya intervjuar människor som själva gjort radikala positiva förändringar i sitt liv kommer att handla om Stark/sköra, eller så kallade högkänsliga personer måndagen den 20/4 klockan 19.00 - 20.00. Både Anica och Åsa har förstått vad som gjorde dem så känsliga, de vet idag att känsligheten är en resurs som är oerhört värdefull i kontakten med andra människor. Under sin uppväxt däremot, blev de mest betraktade som "överkänsliga" och de hade svårt att finna människor som förstod deras känslighet. De saknade förebilder som visade hur de kunde skydda sig från att ta in andras dåliga mående. Anica och Åsa  har båda utbildat sig till dipl. terapeuter och hjälper idag andra med att skapa ett bättre liv.

Det går att lyssna på Radio Roslagens sändning via Web och efter avslutad sändning kommer programmet att läggas ut i radions web-arkiv.