Electric Boys på turné i sommar

I Sverige hade bandet även en stor hit med För Fet För Ett F**k, en specialskriven låt för den nu bortgångne komikern Svullo. Låten sålde platina och hamnade etta på Trackslistan. 1992 kom uppföljaren Groovus Maximus inspelad i klassiska "Beatles-studion" Abbey Road i London och bandet fortsatte sitt turnerande främst i USA, UK och Sverige. 1994 släpptes Freewheelin’. Bandet upplöstes med en avskedskonsert i Stockholm kort därefter.

Efter fyra år i Hanoi Rocks återförenade Conny Bloom och Andy Christell Electric Boys, i orginalsättning, i början av 2009. På våren släpptes Now Dig This, ett Best Of-album och den 5 juni premiärspelade de på festivalen Sweden Rock i Blekinge. Under sommaren gjorde gruppen festival- och klubb spelningar i Sverige, Finland och England. I september avslutades en liten men omtalad klubbturné i Sverige. I december var Electric Boys support åt Alice Cooper.

Bandet har varit i skivstudion under vintern / våren och spelat in material för en ny platta. Det blir en klassisk Electric Boys-platta med gitarriff för dom som vill spela luftgitarr, melodier för dom som vill sjunga och sväng för dom som vill dansa, säger Conny Bloom.

DISKOGRAFI
Funk-O-Metal Carpet Ride (1989)
Funk-O-Metal Carpet Ride- International Version (1990)
Groovus Maximus (1992)