Föreställningen Världens Historia går in i unik fjärde säsong!

”Världens Historia” har blivit världens skrattsuccé och det med ett så allvarligt tema som klimathotet och människans historia. Nu fortsätter succén och biljetter släpps till nya shower i nya städer när föreställningen Väldens Historia går in i en unik fjärde säsong till våren. Höstens föreställningar säljer i rasande takt och premiärveckan är redan slutsåld.

”Responsen på ”Världens Historia” har varit överväldigande och jag tror aldrig jag upplevt att en föreställning har legat så i tiden som denna. Mänskligheten är på väg mot sin egen undergång på en klimatkompenserad el-scooter i tron om att man gjort tillräckligt”, säger Måns Möller. ”Vi har helt enkelt skruvat upp allt ett snäpp för att få folk att vakna till”.

Får man skämta om allt?

”Populister, klimatförnekare och politiker vill inte lära sig av historiens alla misstag men klimathotet är på riktigt och alldeles för viktigt för att inte skoja om. Därför tänkte vi att då får vi göra en standupshow, ”Världens Historia”, där vi med fakta och skratt får folk att både garva och förstå allvaret. Och då krävs det minst två humorister!” säger Özz Nûjen.

Föreställningen har hyllats unisont av recensenter och publik och har sålt över 65 000 biljetter. Den 23 oktober är det nypremiär på hösten och vi rivstartar i Stockholm på Rival innan den åker vidare ut i landet.

"Världens Historia" kan ses till våren på följande platser:
05 Feb - Gotland, Wisby Strand NYPREMIÄR!
07 Feb - Kalmar, KalmarSalen
08 Feb - Växjö, Växjö Konserthus
09 Feb - Norrköping, Flygeln
14 Feb - Vara, Vara Konserthus
16 Feb - Uppsala, Uppsala Stadsteater
06 Mars - Ängelholm, JarlKulle
07 Mars - Karlskrona, Konserthusteatern
08 Mars - Karlshamn, Karlshamns Stadsteater
12 Mars - Skövde, Stadsteatern
13 Mars - Jönköping, Jönköpings Konserthus
21 Mars - Nyköping, Culturum
22 Mars - Karlstad, Scalateatern
27 Mars - Linköping, Crusellhallen
28 Mars - Örebro, Örebro Konserthus
01 April - Västerås, Västerås Konserthus

Biljetter till "Världens Historia" våren 2020 släpps fredag 23 augusti kl 10.00 via  www.världenshistoria.com.

Producent:
Lasse Karlsson, Lifeline, lasse.karlsson@lifeline.se
Michael Henriksson, Lifeline, michael.henriksson@lifeline.se

Följ Özz & Måns på deras sociala kanaler för senaste nytt!
Måns Möller Instagram/Facebook Özz Nûjen Instagram/Facebook

För mer info och kontakt med Måns och Özz, hör av dig till PR & Beyond:
Helene Wigren, 070-752 76 05,  helene.wigren@prbeyond.se
Anna Rosdahl, 070-637 26 56,  anna.rosdahl@prbeyond.se