Pontus & Amerikanerna adderar Stockholmsspelning!

I sommar åker återförenade Pontus & Amerikanerna på turné för första gången sedan 1998. Till turnédatumen adderar man nu en spelning i bandets hemmastad Stockholm – den 28/8 spelar gruppen på Nalen Klubb. Biljetter släpps idag kl 10.00.

– Vi ser mycket fram emot att få möta Stockholmspubliken igen. När vi turnerade på nittiotalet var Nalen en frikyka, men nu lovar vi att frälsa publiken med popens puls, säger bandets musikaliske motor Peter Bergkrantz.

Med låtar som ”Min bror och jag”, ”Godmorgon Columbus” och ”Elvis och Astronauter” vann Pontus & Amerikanerna under 1990-talet stor publik runt om i Sverige. Nu har bandet 30 efter skivdebuten släppt nya singeln ”Folk som oss”. Enligt bandet ”en kampsång för anständigheten, vänligheten och kärleken.”

Turnépremiären sker 6 juli på Skärgårdsfestivalen på Djurö strax norr om Stockholm. Sedan följer spelningar i bland annat Karlshamn, Örebro, Kalmar och Nyköping.

Turnéplan sommar 2019:
06 juli - Djurö, Skärgårdsfestivalen
10 juli - Mariefred, Skottvångs Grufva
13 juli - Gröna Lund, Sommarkrysset TV4
19 juli - Karlshamn, Östersjöfestivalen,
20 juli - Örebro, Stadsträdgården
23 juli - Kalmar, Larmtorget
02 augusti - Nyköpings festdagar
23 augusti - Hultsfred, Hotell Hulingen
28 augusti - Stockholm, Nalen Klubb NY!
30 augusti - Göteborg, Pustervik
31 augusti - Malmö - KB

Biljetter säljs via www.lifeline.se samt lokala biljettombud.