The Real Group intar Stockholms Konserthus i december

I 26 år har The Real Group underhålligt Sverige och stora delar av världen med sin enastående och banbrytande a capella-konst. Nu är det klart att Lifeline Entertainment inleder ett samarbete med The Real Group och producerar åtta exklusiva julkonserter med gruppen på Stockholms Konserthus i december.

The Real Group ger sin julkonsert på Stockholms Konserthus följande datum:

Lördag 11 dec kl 19:30

Söndag 12 dec kl 14:00 och 18:00

Tisdag 14 dec kl 19:30

Söndag 19 dec kl 14:00 och 18:00

Tisdag 21 dec kl 19:30

Onsdag 22 dec kl 19:30

Konserthusets biljettkassa Tel: 08-506 677 88

www.konserthuset.se

Om The Real Group

Med rösten som enda instrument har The Real Group skapat ett eget musikaliskt uttryck och lekfullt rört sig mellan vitt skilda musikaliska stilar som jazz, pop och svensk körmusik. Uttrycket i kombination med unik perfektion, talang och personlighet har resulterat i ett artisteri som efterfrågas världen över.

Gruppen startade 1984 och har sedan dess bland annat producerat 16 skivor, turnérat i stora delar av världen, sjungit för kejsare och kejsarinnor, haft huvudrollen i en dokumentärserie på TV4, invigt Fotbolls VM och varit konstnärliga ledare för en festival i Syd Korea.

Genom åren har The Real Group samarbetat med en rad stora artister, däribland Malena Ernman, Barbara Hendricks, Povel Ramel, Eric Ericsson, Toots Thielemans, Esbjörn Svensson, Lisa Nilsson, Lill Lindfors, Titiyo, Roland Pöntinen och Peter Jöback.

Morten Vinther är ny medlem i The Real Group efter att Peder Karlsson slutat för att istället arbeta som utbildningsledare för ”The Real Academy”, världens första nätbaserade utbildningssajt för vokalmusik. Övriga sångare är Emma Nilsdotter, Katarina Henryson, Anders Edenroth och Anders Jalkéus. Ljudtekniker är Jan Apelholm.

• the real group
  • musik