Woody Allen på Cirkus

Pressmeddelande   •   Nov 25, 2010 10:00 CET

Pressmeddelande 2010-11-25

Lifeline Entertainment och Julius Production presenterar stolt:

Woody Allen på Cirkus

Lördag 20 mars kommer Woody Allen & His New Orleans Jazz Band till Sverige för en spelning på Cirkus i Stockholm, under ledning av dirigent Eddy Davis. Sjumannabandet har spelat tillsammans i 30 år och det här blir deras första konsert i Sverige. Biljetterna släpps lördag den 27 november.

Woody Allen är en av vår tids allra största filmskapare och mannen bakom mästerverk som Annie Hall, Manhattan, Hanna och hennes systrar, Manhattan Murder Mystery och de senaste succéerna Match Point och Vicky Cristina Barcelona. Han har regisserat 46 filmer, skrivit manus till 64 filmer och tv-serier och vunnit tre Oscarstatyetter. Men trots sin otroliga produktivitet när det gäller film så har Allen alltid haft tid för sitt andra stora intresse, musik. Han började spela klarinett redan som barn och sedan dess har jazzen haft en alldeles särskild plats i hans hjärta, något som märkts i många av hans filmer.

Woody Allen & His New Orleans Jazz Band har spelat tillsammans i 30 år och har sin hemmascen på Carlyle Hotel, där de spelar varje måndagskväll. Sjumannabandet spelar klassisk New Orleans/Dixielandjazz med rötter i början av förra seklet.

Bandets första Europaturné 1997 resulterade i den prisbelönade dokumentärfilmen "Wild Man Blues". I vår ger de sig ut på ännu en turné och denna gång tar de vägen förbi Stockholm och Cirkus.

Woody Allen & His New Orleans Jazz Band:

Eddy Davis – banjo och dirigent

Simon Wettenhall – trumpet

Jerry Zigmont – trombon

Woody Allen – klarinett

Conal Fowkes – piano

Greg Cohen – bas

John Gill – trummor

Mer information om Woody Allen and his New Orleans Jazz Band finns på: http://www.woodyallenband.com/

Datum: Cirkus, Stockholm Söndag 20 mars kl.18.00

Cirkus biljettkassa tel: 08-660 10 20