Kay Pollak talar om konsten att välja glädje under Lights

Pressmeddelande   •   Sep 01, 2017 09:38 CEST

Kay Pollak sprider glädje under Lights in Alingsås.
Eller i alla fall konsten hur det går att förhålla sig till, och välja, känslan glädje.
– Med tanke på vårt tema ”känslor” blir detta en fullträff, säger projektledare Angelica Larsson.

Lights in Alingsås är inte bara ljusinstallationer. Det är också en månad full av spännande kringarrangemang och föreläsningar kopplade till temat. Som i år är Emotions, känslor.
Frågan är om det då finns en bättre föreläsare än välkände Kay Pollak att ha med under en sådan rubrik.

Den Oscarsnominerade filmregissörren och författaren till bland annat ”Att välja glädje” kommer till Estrad Alingsås den 7 oktober och är själv förväntansfull.
– Jag har aldrig varit här tidigare, så det ser jag fram emot, säger han.

Utgångspunkten är just ”Konsten att välja glädje” – något som ligger Kay varmt om hjärtat.
Besökarna kan sedan förbereda sig på en glädjefylld kväll där fokus är att få lära sig lite mer i den ädla konsten att välja bland sina tankar. Att välja glädje framför dess motsats.
– Jag har jobbat länge med detta och vet att det går att lära sig. Varje känsla är resultatet av en tolkning, menar han.

Dörrarna öppnar med mingel och tilltugg redan klockan 17 innan Kay Pollak därefter äntrar scenen.
– Av alla känslor vill vi ju gärna belysa glädje och lycka lite extra. Vi ser verkligen fram emot Kays besök och sätter oss till rätta för en glädjens afton. Det här vill ingen missa, menar Angelica Larsson

Biljetter finns på Turistbyrån eller Ticketmaster.se

Kontaktperson: