Pressinbjudan: Årets nio ljusdesigners presenteras

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2017 11:23 CET

Så här såg det ut under tidigare Lights in Alingsås. Hur tänker årets designers?

Årets nio ljusdesigners hör till den mest intressanta sammansättningen någonsin för Lights in Alingsås. På fredag 10.15 är du som press inbjuden att träffa dem på Estrad Arena i Alingsås.

Nu drar arbetet med Lights in Alingsås 2017 igång. Att ljusfestivalen, som numera hör till en av Europas främsta, lockar stort intresse hos besökare är allmänt känt.

Att många duktiga ljusdesigners slåss om att få vara med och leda ett eget studentteam i Alingsås är kanske inte lika känt.
- Det är alltid lika spännande, och svårt, att plocka ut de designers vi vill ha med för med åren har det verkligen blivit allt bättre sökande, säger projektledare Angelica Larsson.

I år är hon särskilt förväntansfull. Alla nio ljusdesigners är välkända och kommer från vitt skilda delar av världen, många från platser som verkligen varit i rampljuset de senaste åren. Bland annat kommer designers i år från Mexico och Ukraina.
En av de mer välkända deltagarna i år är australiern James Wallace, som varit här tidigare, och är välkänd i ljusdesignervärlden för sin expertis. Honom och de fem andra ljusdesigners får du möjlighet att lära känna bättre under fredagen.

Tid:

Plats:

Konferensrum Asterix, Estrad Arena Alingsås

Kontaktpersoner:
Angelica Larsson, projektledare, angelica.larsson@estradalingsas.se, tel: 0322-64 48 52

Robert Tjernberg, kommunikatör, robert.tjernberg@alingsas.se, tel: 0322-61 70 74