En miljon matkassar från Linas

Pressmeddelande  •  2012-05-22 08:50 CEST

1 000 000 – en milstolpe är nådd! Sedan starten i februari 2008 har Linas Matkasse levererat en miljon matkassar till åtskilliga tusentals hushåll i Sverige.
– Det känns både roligt och stort, men samtidigt smått svindlande. En miljon är en fantastisk siffra, säger Lina Gebäck, namnet bakom företaget.

I maj 2012 levererade Linas Matkasse sin miljonte matkasse till ett hushåll någonstans i Sverige. Sedan starten för fyra år sedan har företaget arbetat med ambitionen att ge familjer en skönare vardag tack vare den hemlevererade matkassen innehållande både ingredienser och recept. Med över 25 000 aktiva kunder har Linas Matkasse dessutom lyckats inta positionen som Sveriges största företag när det gäller hemleveranser av färdiga och näringsriktiga matkassar.

20 miljoner portioner
De en miljon levererade matkassarna motsvarar cirka 20 miljoner serverade portioner, alla lagade utifrån dietisten Lina Gebäcks recept. Tillsammans med sitt menyteam skapar och provlagar hon samtliga recept i sitt provkök i Spånga, utanför Stockholm.
– Att vi skulle uppnå en så hög notering som en miljon kassar kunde varken jag eller min bror, medgrundaren och VD:n Niklas Aronsson, drömma om när vi startade verksamheten i liten skala. Det känns fantastiskt!, konstaterar Lina.

Nu ännu fler matkassar från Linas
Under företagets hittills fyraåriga framgångssaga har man vuxit, både vad gäller antalet medarbetare och produktsortimentet. Linas Originalkasse, med fem middagar för fyra personer, har kompletterats med Linas Barnkasse och Linas Inspirationskasse, tre middagar för fyra portioner. Dessutom pågår arbetet med ytterligare en ny kasse för fullt, nämligen Frukost & mellanmålskassen.
– Vi har ett väl utbyggt och fungerande distributionsnät och ser fram emot att kunna erbjuda den nya tilläggsprodukten i början av hösten. Det blir ett nytillskott som vi tror kan hjälpa våra kunder att i ännu högre grad fixa vardagspusslet med mindre stress, säger VD:n Niklas Aronsson.

Linas Matkasse hjälper dig att få en skönare vardag. Med sina hemlevererade matkassar planerade av dietist Lina Gebäck och hennes menymedarbetare erbjuder företaget sunda och goda måltider med både variation och inspiration.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom