Linas Matkasse får utmärkelse av Hälsa

Linas Matkasse har fått ännu en utmärkelse. Denna gång är det tidningen Hälsa som i samband med arrangemanget Guldäpplet uppmärksammar Linas Matkasse med ett hedersomnämnande.
– Det känns stort att få ta emot ett pris baserat på våra insatser att förbättra människors hälsa och välmående, sa Lina Gebäck efter prisutdelningen.

Ett utdrag ur motiveringen lyder: Kassen har öppnat ögonen på många yngre människor om hur man kan använda mer grönsaker i maten. Dietist Lina Gebäck, Linas Matkasses ena grundare och företagets matkreatör, passar också på att lyfta det faktum att företaget alltid har en vegetariskt rätt på menyn i Linas Originalkasse.
– Den vegetariska maträtten har funnits med varje vecka sedan starten 2008. Förutom den hälsosamma aspekten i att äta mindre kött och den miljömässiga vinningen tycker jag även att det är fantastiskt kul att få positiv feedback på de vegetariska maträtterna från kunder som kanske tidigare inte har haft en positiv inställning till vegetarisk kosthållning.

Guldäpplet delas alltså ut av tidningen Hälsa för att stärka och hedra företag som jobbar med att förbättra människors hälsa och välmående. Tidningen ser dessutom utmärkelsen som en vägledning för konsumenter som vill leva ett hälsosammare liv. Guldäpplet delas ut i de fem klasserna mat, kosttillskott & växtbaserade läkemedel, naturlig hudvård, hälsoprylen och hälsoprofilen.

• guldäpplet
  • matkasse
  • mat
  • linas matkasse
  • dietist
  • linas kom i form
  • utmärkelser

Linas Matkasse hjälper dig att få en skönare vardag. Med sina hemlevererade matkassar planerade av dietist Lina Gebäck och hennes menymedarbetare erbjuder företaget sunda och goda måltider med både variation och inspiration.