Linas Matkasse kommer till fler orter i Ystad

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2011 09:49 CET

Från och med 28 november kan boende i Köpingebro, Glemmingebro och Nybostrand i Ystad få Linas Matkasse levererad hem till dörren. Linas hemlevererade matkasse innehåller noggrant planerade middagar för fyra personer och har blivit ett mycket populärt alternativ till vardagshandlandet i butik.
– Det känns jätteroligt att kunna erbjuda ett alternativ för bättre mat och en lättare vardag för familjer runt om Ystad, säger Lina Gebäck, dietist och grundare av Linas Matkasse.

Linas Matkasse startades av syskonen Lina Gebäck och Niklas Aronsson med ambitionen att ge hushåll runtom i Sverige ett alternativ för att göra det lättare och roligare att laga bra mat. Linas Matkasse etablerar sig i de orter där det finns en stor lokal efterfrågan, vilket visar sig genom intresseanmälningar via hemsidan.
– Vi har fått många förfrågningar från Ystadbor och ser fram emot att äntligen kunna göra vardagen lite enklare för familjer i Ystad, säger Lina Gebäck.

Inspirerande recept och råvaror
Linas Matkasse levereras varannan vecka med recept och ingredienser för fem middagar. Matkassen är planerad för cirka fyra personer med recept som passar hela familjen. Planeringen görs av Lina Gebäck tillsammans med två menymedarbetare. Bra och nyttiga råvaror är viktiga aspekter, menyerna ska också vara varierade och inspirerande för att väcka matlagningsglädje.
– Med välplanerade och inspirerande menyer vittnar många kunder om en helt ny lust inför matlagningsmomentet. Många säger att de äntligen har hittat “hem” i köket. Det känns fantastiskt att få vara en del av det, säger Lina Gebäck.

Bättre hushållning
Noggrann planering och hemleverans skapar förutsättningar för en bättre hushållning och vardagsekonomi. Portioner och förpackningar är anpassade för att så lite mat som möjligt ska hamna i soptunnan. Hemleveransen gör det möjligt att spara in en del bilresor till matbutiken, vilket i många fall visat sig leda till färre spontaninköp.
– Som dietist är det mycket glädjande att se hur många familjer ändrar sina vanor i stort, med mindre mat i soptunnan och mindre sötsaker i varukorgen, säger Lina Gebäck.

Vid intresse för intervju med Lina Gebäck eller Niklas Aronsson, vd på Linas Matkasse, recensionsexemplar av matkassen eller bildmaterial återkom till mig:

Presskontakt:
Li Keilo
Mail: keilo@linasmatkasse.se
Telefon: 0722 493232

Linas Matkasse hjälper dig att få livspusslet att gå ihop. Varannan vecka kommer en välfylld kasse hem till dörren, planerad in i minsta detalj med recept och ingredienser för 5 middagar åt ca 4 personer. www.linasmatkasse.se