Linas Matkasse lanserar ett unikt helhetskoncept för en hållbar viktnedgång

Linas Matkasse lanserar ett unikt helhetskoncept för en hållbar viktnedgång

Linas Matkasse har tillsammans med Itrim och Mized tagit fram ett helhetskoncept för en hälsosam viktnedgång – med veckans alla måltider, anpassat träningsschema och motivation längs vägen.

I Linas Nystartskasse ingår ingredienser och recept för veckans samtliga måltider – frukost, lunch, mellanmål och middag. Menyerna är framtagna av dietister med lång erfarenhet av viktnedgång som arbetat fram recept som ger lång mättnadskänsla samt alla nödvändiga näringsämnen. Maten kombineras med ett specialutformat träningsprogram i träningsappen Mized och Itrim bistår med personlig coaching kring både träning och hälsa. Sammantaget är målsättningen en viktnedgång på 0,5-1 kg per vecka under en 6-veckorsperiod.

I en kommentar säger Lina Gebäck, dietist och medgrundare av Linas Matkasse:

”Våra kunder har länge efterfrågat en matkasse med fokus på viktnedgång – men för oss har det varit viktigt att kunna erbjuda en lösning som förutom alla måltider även innehåller träningsprogram och personlig coaching. Därför är det spännande att lansera ett helhetskoncept som ger förutsättningar för en hållbar viktnedgång - och självklart bygger den på riktig mat!”

I Linas Nystartskasse ingår:

• Råvaror och recept till alla veckans måltider som levereras till kundens dörr.
  • Personlig coaching kring hälsa och träning från Itrim och ett specialutformat träningsprogram i appen Mized.
  • En sluten Facebook-grupp där möjlighet finns att ställa frågor, diskutera och ta del av inspirerande inlägg.

Linas Nystartskasse är anpassad för en person och finns tillgänglig för leverans i stora delar av Sverige. Läs mer på linasmatkasse.se/nystart.