Linas Matkasse lyfter inspirationen med ny kasse

Pressmeddelande  •  2012-02-15 07:45 CET

Nu kommer en glad nyhet från Linas Matkasse till landets alla vardagskockar.
Linas Matkasse har nämligen tagit fram två nya matkassar, Linas Inspirationskasse och Linas Barnkasse. Inspirationskassen är en matkasse med inspirerande recept och spännande råvaror för tre middagar à fyra portioner.
– Vi vet att det finns många matintresserade som vill ha lite hjälp på traven med både fantasin och vardagspusslet. Det här är en kasse fullpackad med inspiration, säger Lina Gebäck, dietist och medgrundare av Linas Matkasse.

Linas Inspirationskasse är en matkasse med inspirerande recept och råvaror för tre middagar à fyra portioner. I Inspirationskassen tas smaksvängarna ut med lite starkare kryddning och recept från olika matkulturer. Matkassen passar till exempel för paret som vill ta ut smaksvängarna och få ny inspiration i vardagsmatlagningen – och dessutom uppskattar att få lunch över till dagen därpå.

På menyn kommer det att finnas klassiska husmansrätter varierat med spännande smaker från hela världen. Vissa veckor kommer det även att finnas särskilda menyteman med till exempel smakinfluenser från ett specifikt land. Veckomenyerna är planerade efter tillagningstid, i varje matkasse finns det alltid en rätt som är snabb, en rätt som klassas som medelsnabb och en tredje rätt kan vara antingen snabb, medelsnabb eller tuff.
– Tanken är att den här matkassen ska ge en inspirationskick i de svenska vardagsköken, men det är viktigt att variera svårighetsgraderna så matlagningen kan passas in i vardagen, säger Lina Gebäck.

En viktig del av inspirationen i matkassen kommer från nya och särskilt utvalda råvaror. Menyn innehåller en variation av rätter med kött och chark, fågel, fisk och vegetariskt. Starkt fokus kommer att ligga på rena och säsongsbetonade råvaror vilket innebär mindre andel blandade produkter eller halvfabrikat.

Linas Inspirationskasse kostar 569 kr och levereras varje eller varannan vecka beroende på var i landet prenumeranten bor.  Linas Inspirationskasse ersätter den nuvarande Linas 3-dagarskasse och kommer nu även att vara tillgänglig för kunder utanför storstadsregionerna.

Andra nyheter i sortimentet:

Linas Barnkasse är en matkasse med rätter som är anpassade för att vara lätta att laga och lätta att gilla. Barnkassen är framtagen tillsammans med Linas Matkasses egen barnpanel och är främst ett alternativ för barnfamiljer med lite yngre barn eller barn som upplever att Linas Originalkasse är för ”vuxen”. Matkassen har ingredienser för fem middagar till fyra personer och levereras hem till dörren varannan vecka.

Linas Originalkasse är det nya namnet på Linas populära 5-dagarskasse som merparten av nuvarande kunder prenumererar på idag.
Matkassen levereras varannan vecka med recept och ingredienser för fem middagar och är planerad för cirka fyra personer med rätter som passar hela familjen. Originalkassen är ett bra alternativ för familjer där både vuxna och barn uppskattar att prova nya smaker och råvaror. Recepten planeras för att skapa en balans mellan klassiska barnfavoriter och inspirerande rätter som tar fram det roliga i att laga mat.
Planeringen av kassarna utförs av dietist Lina Gebäck tillsammans med ett menyteam.
– Det här är stora förändringar i vårt sortiment som vi hoppas att våra kunder kommer att uppskatta. Fokus för hela produktsortimentet, både de nuvarande och det uppdaterade, är som alltid nyttiga råvaror i varierade menyer som inspirerar till matglädje, säger Lina Gebäck.

Nya leveransdagar
Ytterligare en nyhet är att samtliga kassar nu kommer att levereras på söndagar eller måndagar. De nya matkassarna går att beställa från och med 15 februari med första leverans 19 mars. Ordinarie pris för Linas Originalkasse och Linas Barnkasse är 769 kronor. Ordinarie pris för Linas Inspirationskasse är 569 kronor. Som förstagångskund hos Linas Matkasse är prova på-priset för Linas Originalkasse och Linas Barnkasse 499 kronor och för Linas Inspirationskasse 299 kronor.

Presskontakt:
Li Keilo
Mail: keilo@linasmatkasse.se
Telefon: 0722 493232

Linas Matkasse hjälper dig att få en skönare vardag. Med sina hemlevererade matkassar planerade av dietist Lina Gebäck och hennes menymedarbetare erbjuder företaget sunda och goda måltider med både variation och inspiration. www.linasmatkasse.se

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom