Linas Matkasse nominerat till Årets svenska affärsmodell 2012

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2012 09:05 CET

Linas Matkasse är ett av sex nominerade företag som går vidare i uttagningen i kategorin Årets svenska affärsmodell i Business Model Awards 2012. Priset delas ut i samband med konferensen Business Model Summit som arrangeras av Cordial Business Advisers och Affärsvärlden den 21 november.
– Det är naturligtvis kul att bli uppmärksammade för det arbete vi gör. Vi tror stenhårt på vår affärsmodell och det är kul att andra också ser styrkan i den, säger Niklas Aronsson, vd och medgrundare av Linas Matkasse.

I egenskap av att vara en ledande aktör inom en nyskapande bransch med kraftig tillväxt valdes Linas Matkasse ut av fyra studentjurygrupper bland ett 50-tal nominerade företag. Business Model Awards delades ut för första gången i fjol, då med Spotify som vinnare i kategorin Årets svenska affärsmodell och med Mojang (som står bakom succéspelet Minecraft) som vinnare i Årets svenska affärsmodellutmanare.

Årets vinnare kommer att utses och presenteras på Cirkus den 21 november.

Linas Matkasse hjälper dig att få en skönare vardag. Med sina hemlevererade matkassar planerade av dietist Lina Gebäck och hennes menymedarbetare erbjuder företaget sunda och goda måltider med både variation och inspiration.