Walker Kinman, blir ny tf VD för Linas Matkasse

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2019 14:28 CEST

Walker Kinman, tillförordnad VD på Linas Matkasse.

Innan sommaren meddelade Jonas Karlén, VD för Linas Matkasse styrelsen att han väljer att gå vidare till nya utmaningar. Arbetet med att hitta en ersättare är påbörjat och under tiden tillträder Walker Kinman, CFO på Linas Matkasse Group som tillförordnad VD.

– Jonas Karlén har gjort ett fantastiskt jobb med att skapa en mer datadriven kultur och har genomfört många stora strukturella förändringar under sin tid som VD. Det har resulterat i att Linas Matkasse levererade en EBITDA-marginal på 8% under första halvåret 2019, vilket är mer än någonsin tidigare och unikt inom försäljning av mat på nätet, säger styrelseordförande Gert Wilhelm Munthe.

Linas Matkasse underlättar vardagen för många familjer och hjälper dem att äta sunt och varierat. Kunderna är extremt lojala och de svenska kunderna har i genomsnitt haft 55 leveranser.

– Det momentum vi har idag i kombination med lojala kunder, stark produktutveckling och ökad digitalisering ger oss goda förutsättningar för att utveckla bolaget vidare, säger tillträdande tf VD Walker Kinman.

Walker Kinman tillträder tjänsten som tf VD från och med idag.

Ytterligare information:

Vid frågor kontakta Annika Jerveland på annika.jerveland@linasmatkasse.se

Linas Matkasse har verksamhet i Sverige, Norge och Danmark och en omsättning på drygt 1,4 mdr sek. Huvudägare är Herkules, Acton Capital Partners, Creandum samt grundarna Lina Gebäck och Niklas Aronsson. www.linasmatkasse.se