Franska ambassadören Jacques Lapounge, Lindab AB:s VD och koncernchef Anders Berg, konsul Mikael Roos och Gilles Debuire från Business France på lunchmöte hos Lindab.

Frankrikes ambassadör besökte Lindab

Igår fick Lindab besök av den franska ambassadören i Sverige, Jacques Lapouge. Tillsammans med Mikael Roos från det franska konsulatet i Malmö och Gilles Debuire från Business France, tillbringade ambassadören två timmar under lunchen tillsammans med Lindab AB:s VD och koncernchef Anders Berg.

Den franska delegationen ville informera om möjligheterna att investera i Frankrike och de olika typer av stöd ett svenskt företag kan få från den franska ambassaden och Business France. De ville även lära känna Lindab lite bättre i allmänhet och bolagets framtida planer i Frankrike i synnerhet.

- De besök som vi får till våra fabriker och kontor är viktiga för oss från ett nätverksperspektiv. Det är en stor möjlighet för att hålla oss informerade och samtidigt får vi en chans att visa vilka vi är, säger VD och koncernchef Anders Berg.

- Att få träffa Frankrikes ambassadör är en ära och vi har ett stort intresse i Frankrike. Lindab har varit etablerade där i många år och i dag sysselsätter vi ungefär 200 personer i landet. Förvärven av de franska företagen Nather och Froid Partn'Air under 2015 visar att vi är fast beslutna att fortsätta utveckla vår verksamhet i Frankrike, säger Anders Berg.

Joakim Lönnberg

Presskontakt VD 0431-850 08