Lindabs kanalsystem Safe och Safe Click är först i Europa med Eurovent-certifiering.

Lindab får prestigefylld Eurovent-certifiering

Lindab är det första företaget i Europa att få ett certifikat för ett komplett kanalsystem från organisationen Eurovent. De cirkulära kanalsystemen Safe och Safe Click är certifierade enligt EN 12237 täthetsklass (D) och anslutningsmål enligt EN 1506.

Lindab Safes höga kvalitet och design gör systemet till ett populärt val hos montörer. Lindab strävar alltid efter att deras produkter ska hålla hög prestanda och vara ledande på marknaden. I och med den nya certifieringen höjer företaget standarden ytterligare en nivå.

Lindab är stolta över certifieringen som är ett kvitto på att företaget jobbar i rätt riktning.

- Det är ett erkännande för Lindab som ledande leverantör av moderna inomhusklimatlösningar, men också en milstolpe som förhoppningsvis ökar den generella produkt- och produktionsstandarden inom ventilationsindustrin, säger Magnus Jacobsson, försäljningschef Ventilation, Lindab Sverige.

Eurovent är Europas ledande organisation för provning och certifiering av ventilationsprodukter gällande energieffektivitet och specificerad prestanda. Det är en erkänd organisation och utgivare av certifikat inom flera sektorer och branscher över hela Europa.

- Hög standard på ventilationslösningarna är en nödvändighet om vi ska reducera energiförbrukningen och minimera miljöpåverkan. Eftersom byggnader står för 40 procent av all energiförbrukning i EU-länderna är det en viktig fråga. Ett tätt kanalsystem bidrar till lägre energiförbrukning och i förlängningen minskad miljöpåverkan, avslutar Jacobsson.

Lindab gör en ordentlig satsning för att leverera hållbara produkter, sedan tidigare är deras kylbafflar samt aggregat också certifierade av Eurovent.

Mer information finns på www.lindab.se

Magnus Jacobsson

Affärsenhetschef Ventilation 0431-850 98