Här är årets finalister i Business Law Challenge!

Konkurrensen i Business Law Challenge är tuffare än någonsin. Totalt hade närmare 300 juriststudenter anmält sig till årets tävling och efter lokala deltävlingar har nu tolv studenter från juristprogrammen vid universiteten i Göteborg, Lund, Stockholm, Umeå, Uppsala och Örebro tagit sig vidare till finalen i Stockholm den 12-13 november.

Under finaldagarna kommer fokus att ligga på affärsjuridisk förhandling. Vinnaren utses av en jury bestående av Mathias Strand, chefsjurist på Microsoft, Fredrik Björkstedt, chefsjurist på H&M, Eva Blonde, chefsjurist på HP, Wenche Rolfsen, styrelseproffs, samt Lindahlarna Eva-Maj Mühlenbock, Maria Ingelsson, Olof Nyström och Johan Tollgerdt.

Här är finalisterna, utan inbördes ordning:

Göteborg
Simona Mullai
Johan Holmgren

Lund
Sabina Björklund
Anna Klevbo

Max Karlsson
Camilla Limrell

Umeå
Pontus Sjölund
Johan Olsson

Uppsala
Simon Adolfsson
Eirik Jungar

Örebro
Robert Wennberg
Erik Östlund

Om Business Law Challenge

Business Law Challenge arrangeras av Advokatfirman Lindahl. Slutfinalen går av stapeln den 12-13 november i Stockholm. Priset i tävlingen är fyra veckors betalt internship på Microsoft samt fyra veckors betald sommarnotarietjänst på Lindahl under sommaren 2015. Vinnaren erövrar även titeln ”The Business Law Student of the Year 2014”.
www.businesslawchallenge.se

• uppsala universitet
  • örebro universitet
  • stockholms universitet