I veckan avgörs Business Law Challenge - här är finalisterna

Efter två intensiva dagar med både utbildningar och tävlingsmoment vid de lokala deltävlingarna har tolv studenter från juristprogrammen vid universiteten i Göteborg, Lund, Stockholm, Umeå, Uppsala och Örebro tagit sig vidare till finalen i Business Law Challenge i Stockholm den 14-15 november.

– Vi har kunnat följa många duktiga studenter under urvalstestet på businesslawchallenge.se och vid de lokala deltävlingarna. De ska bli otroligt spännande att se hur de tar sig an uppgifterna under finaldagarna, säger Mikael Smedeby, vd på Lindahl.

Tävlingens vinnare koras av en jury bestående av bland andra Nicholas Högberg, VD på mobiloperatören 3, Petra Hedengran, chefsjurist på Investor samt Douglas Roos, entreprenör och riskkapitalist. Vinnaren av tävlingen får förutom äran och titeln ”The Business Law Student of the Year 2012” ett betalt internship på Microsoft samt en sommarnotarietjänst på Lindahl.

Här är finalisterna:

Göteborgs universitet
Peter Hamnebo och Viktor Wodlén

Lunds universitet
Joel Wahlberg och Louise Bjartell

Stockholms universitet
Fredrik Elmberg och Ksenia Christiansen

Umeå universitet
Weronica Nordin och Josefin Tallus

Uppsala universitet
Julia Nyander och Victor Aldegren

Örebro universitet