Lindahl biträder när AllgoTech AB säljer Svenska Brandslangsfabriken AB

Beijer Almas dotterbolag Beijer Tech har förvärvat Svenska Brandslangsfabriken AB (Svebab), vars verksamhet främst består i tillverkning av brandslang i Skene utanför Göteborg, från AllgoTech AB med riskkapitalbolaget Nexttobe AB som en av huvudägarna.

Svebab, som har tillverkat brandslang sedan 1930-talet, är marknadsledande och den enda svenska producenten. Bolagets omsättning uppgår till ca 40 Mkr med god lönsamhet.

Lindahl var legal rådgivare och Evli Corporate Finance finansiell rådgivare åt AllgoTech AB i transaktionen. Lindahl företrädde säljaren genom Mårten Steen (ansvarig delägare), Johan Lyth och Erika Svensson (båda corporate finance) samt Therese Norenäs (skatt) och Patric Sandberg Helenius (fastighet).

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och TMT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är topprankad inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Lindahl har omkring 400 medarbetare, varav drygt två tredjedelar är jurister, som arbetar från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Mer information om Lindahl finns på www.lindahl.sewww.mynewsdesk.com/se/pressroom/lindahl och www.facebook.com/lindahlkarriar