Lindahl biträder när Tieto förvärvar Imano

Pressmeddelande   •   Dec 15, 2015 15:08 CET

IT-konsultbolaget Tieto har förvärvat Imano AB och förstärker därmed sin positionsom IT-rådgivare inom pappers- och skogsindustrin i Sverige. Advokatfirman Lindahl är rådgivare till Tieto som är noterat på NASDAQ i Stockholm och Helsingfors.

Lindahls team har bestått av främst Helena Lindbäck (projektledare, M&A), Gabriel Svedberg (ansvarig delägare) och Sebastian Fahlgren (M&A) samt av Hugo Norlén (konkurrensrätt), Lovisa Lagerwall (hyresrätt) och Elin Skeppstedt (arbetsrätt).

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och TMT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är topprankad inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Lindahl har omkring 400 medarbetare, varav drygt två tredjedelar är jurister, som arbetar från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Mer information om Lindahl finns på www.lindahl.sewww.mynewsdesk.com/se/pressroom/lindahl och www.facebook.com/lindahlkarriar