​Lindahl biträder Nanologica vid nyemission

Nyemissionen i Nanologica tecknades till cirka 140 procent. Emissionen tillför Nanologica omkring 22,7 Mkr före emissionskostnader.

”Det starka utfallet i nyemissionen är ett kvitto på att aktieägarna uppskattar satsningen på Indien och att vi nu också tar ett steg framåt i värdekedjan och börjar sälja kolonner. Kapitalinjektionen ger oss goda förutsättningar att ta tillvara på dessa båda möjligheter”, säger Nanologicas VD Andreas Bhagwani.

Läs mer på Nanologicas hemsida

Nanologica arbetar med nanoteknik inom life science. Bolaget verkar inom två områden: drug delivery (läkemedelsadministrering) och kromatografi, en teknik som används för rening och separation av läkemedel.

Lindahl har biträtt Nanologica genom Mårten Steen (ansvarig delägare), Erika Svensson, Johan Lyth och Emelie Carmhagen Wernoff (corporate finance) samt Therese Norenäs och Isabella Rosman (skatt).

• nanologica
  • nyemission

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och TMT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är topprankad inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Lindahl har omkring 400 medarbetare, varav drygt två tredjedelar är jurister, som arbetar från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Mer information om Lindahl finns på www.lindahl.sewww.mynewsdesk.com/se/pressroom/lindahl och www.facebook.com/lindahlkarriar