Lindahl har biträtt Fibernät i Mellansverige AB vid försäljningen av samtliga aktier i fibernätsbolaget Stadsnätsbolaget Mälardalen AB

Stadsnätsbolaget Sverige AB har påkallat sin option att förvärva samtliga aktier i Stadsnätsbolaget Mälardalen AB (”Bolaget”) varefter Fibernät i Mellansverige AB har överlåtit samtliga aktier i Bolaget till Stadsnätsbolaget Sverige AB.

I samband med överlåtelsen har Fibernät i Mellansverige AB inlöst tidigare utställd obligation noterad på Nasdaq First North Bond Market. Aktieägarna i Fibernät i Mellansverige har därefter beslutat att avveckla bolaget genom en likvidation. Till likvidator är Sten Gejrot utsedd.

Advokatfirman Lindahl har agerat som legal rådgivare till Fibernät i Mellansverige AB. Lindahls team bestod av Sten Gejrot, Viktor Friberg och Ellen Frisk.

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och ICT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är rankad inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Dessutom är vi den enda svenska medlemmen i TerraLex, ett internationellt nätverk som består av noga utvalda advokatbyråer som är ledande på sina lokala marknader. Mer information om Lindahl finns på lindahl.se, mynewsdesk.com/se/lindahl och facebook.com/AdvokatfirmanLindahl