​Lindahl hjälper Bankgirot att outsourca IT-drift

Advokatfirman Lindahl har biträtt Bankgirot när Bankgirot inleder ett nytt partnerskap med och outsourcar IT-driften till EVRY. Bankgirot är Sveriges mest erfarna fintech-bolag som dagligen förmedlar omkring sex miljoner transaktioner i Sverige värda 68 miljarder kronor och vars system möjliggör bland annat Swish, Autogiro och elektronisk identifiering. Outsourcingen omfattar både drift och förvaltning av Bankgirots betalplattformar samt ett 30-tal medarbetare. Avtalet har ett totalt värde om cirka 700 miljoner kronor och gäller för en period om sju år.

Lindahls team bestod av delägaren Erik Bergenstråhle (strategiska kontrakt, IT/tech) och advokaten Sara Hovstadius (strategiska kontrakt, IT/tech, dataskydd).

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och TMT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är topprankad inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Lindahl har omkring 400 medarbetare, varav drygt två tredjedelar är jurister, som arbetar från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Mer information om Lindahl finns på www.lindahl.sewww.mynewsdesk.com/se/pressroom/lindahl och www.facebook.com/AdvokatfirmanLindahl/