​Lindahl legal rådgivare vid HNA:s försäljning av Radisson Hotel Group

Advokatfirman Lindahl har biträtt HNA Tourism Group vid försäljningen av dess innehav i Radisson Hospitality AB och Radisson Holdings, Inc. till ett konsortium lett av Jin Jiang International Holdings Co., Ltd.

Radisson Hospitality AB (noterat på Nasdaq Stockholm, Mid Cap) är en del av Radisson Hotel Group, som är en av de största hotellkoncernerna i världen bestående av åtta hotellvarumärken med över 1 400 hotell i drift eller under utveckling.

Affärerna var villkorade av myndighetsgodkännanden och andra sedvanliga fullföljandevillkor. Försäljningen av Radisson Hospitality AB inkluderade 87 552 187 aktier, motsvarande omkring 50,21 procent av det totala antalet aktier och röster i Radisson Hospitality AB.

HNA Tourism Group är ett helägt dotterbolag till HNA Group Co., Ltd., ett Fortune Global 500-företag med verksamhet inom bland annat luftfart, turism, hotellverksamhet, finansiella tjänster och online-tjänster.

HNA biträddes av Lindahl under ledning av Annika Andersson (Kapitalmarknad och publik M&A) med biträde av Maria Arnoldsson och Oliver Kronberg (Kapitalmarknad och publik M&A), Peter Lilja och Richard Perez (M&A) samt Jesper Johansson och Fredrik Högstedt (Bank och finans).

• juridik
  • hotell
  • förvärv

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och TMT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är topprankad inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Lindahl har omkring 400 medarbetare, varav drygt två tredjedelar är jurister, som arbetar från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Mer information om Lindahl finns på www.lindahl.sewww.mynewsdesk.com/se/pressroom/lindahl och www.facebook.com/AdvokatfirmanLindahl/