Lindbaks mobila kassor rullar nu i hela Sverige

– Mobila kassor är en del av vår omnikanal-lösning för att skapa samma goda köpupplevelse oavsett var kunden handlar, i butiken, på nätet eller varför inte hemma i sin egen trädgård, säger Lindbak Sveriges VD Christina Bergqvist.

Granngården är en av de större aktörerna på marknaden för trädgård, djur och uteliv. Med 109 butiker från Ystad i söder till Gällivare i norr täcker kedjan större delen av landet. En vässad servicegrad ska leda till ytterligare tillväxt.

– Vi ville gå tillbaka till det långsiktiga serviceerbjudande som Granngården hade från början, säger bolagets CIO Dag Widell. Den som handlar maskiner och gräsklippare hos oss ska känna trygghet vid både köp och ägande. Vi ska kunna ge kunden service i olika kanaler och på olika platser.

Grannhjälpen är en rivstart. Nio servicebilar med installationsmaterial och reservdelar gör nu sina rutter runtom i landet med fokus på installation av robotgräsklippare. Till hösten utökas erbjudandet med service på andra maskiner som köpts på Granngården, men även för maskiner som är inköpta hos andra återförsäljare, så länge det är varumärken som Granngården är auktoriserade för. Behöver kunden betala för något på plats är det bara att genomföra köpet med betalkort – på samma sätt som i butik.

– Betalningen är fullt integrerad med Lindbaks lösning, säger Dag Widell. De är duktiga på flexibilitet med olika enheter och vi har bara behövt använda en tåligare platta med större knappar och modifierad touchfunktion. I första hand för att klara stora temperaturskillnader. Det är ju många minusgrader i norr…

Den mobila kassalösningen kommer också att användas på framtida mässor. Den trådlösa wifi-lösningen ger full kontakt med Granngårdens mobila lösning upp till 30 meter från bilen.

– För oss på Lindbak är målet alltid att kombinera hög säkerhet med goda köpupplevelser, säger Christina Bergqvist. Vi vill vara den självklara samarbetspartnern för ambitiösa och innovativa retailkedjor. Nytänkandet med Grannhjälpen är det senaste beviset för att

Granngården hör dit!

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA

CHRISTINA BERGQVIST, VD, 0709-93 30 37

• Detaljhandel

Lindbak Retail Systems levererar affärskritiska IT-lösningar för ambitiösa detaljhandelskedjor med huvudkontor i Sverige och Norge. Innovativa lösningar från Lindbak Retail Systems ska bidra till värdeskapande och ökad konkurrenskraft för våra kunder, förenkla våra kunders vardag och öka våra kunders möjlighet till att fokusera på egen kärnverksamhet.

Närmare 4000 butiker i Europa använder dagligen våra lösningar och hanterar runt 100 miljarder varje år.