En uppfriskande nyhet i chokladhyllan... Upptäck nya Lindt Excellence Intense Pear.

Pressmeddelande -

Så tunn, så intensiv. Excellence Intense Pear är en blandning av finaste mörk choklad och päron som kompletteras med tunna skivor av rostad mandel.

- Våra konsumenter uppskattar kombinationen mörk choklad och innovativa smaker. Vi är därför exalterade över att kunna lansera Intense Pear som en helt ny smak till Lindt Excellence, säger Mikaela Westin, Brand Manager för Lindt chokladkakor.

Excellence Intense Pear är en kombination av finaste mörk choklad och päron från Spanien. Päronen är noga utvalda på grund av dess sötma och aromatiska smak. Känn hur smaken av friskt päron och rostad mandel gifter sig med smakerna från de utvalda kakaobönorna i den mörka chokladen. Denna choklad är skapad med passion och omsorg av Lindts chokladmästare.

Lindt Excellence Intense Pear finns till försäljning hos återförsäljare i hela landet och i Lindts egna butiker.

För mer information, vänligen kontakta:

Lindt & Sprüngli AB
e-mail: mwestin@lindt.com

Lindt & Sprüngli är ett erkänt och ledande varumärke för premiumchoklad och erbjuder ett stort utbud av produkter i mer än 120 länder runt om i världen. Sedan år 1845 har Lindt & Sprüngli bedrivit chokladtillverkning och anses idag som ett av de mest innovativa och kreativa företagen som gör premiumchoklad.