Julen är räddad: Lindts adventskalendrar är tillbaka i utökat sortiment

Julen är räddad: Lindts adventskalendrar är tillbaka i utökat sortiment

Lindt hjälper dig att räkna ner till julen även detta år. Sortimentet med adventskalendrar utökas till årets jul och utöver den uppskattade Teddy-kalendern kommer nu även en kalender från det populära varumärket Lindor.

Lindts adventskalender Teddy blev en försäljningssuccé under julen 2017 och den stämningsfulla kalendern kommer tillbaka till butik även i år. Som komplement i adventskalendersortiment lanseras även Lindor Snowman som låter dig räkna ner till jul med oemotståndligt krämig choklad från Lindor. Temat på kalendern gör stämningen extra magisk för så väl yngre som äldre. Bakom de snötäckta luckorna finns 24 Lindor praliner i olika smaker som sätter guldkant på julfirandet. Placera kalendern på bordet eller häng upp den på väggen och njut, för en adventskalender hör julen till!

– Lindts adventskalendrar har varit mycket populära hos våra konsumenter så vi är glada att i år kunna erbjuda ett utökat sortiment. Lindor är ett av de största chokladvarumärkena på marknaden så att det nu finns en kalender även i Lindors sortiment känns extra spännande, säger Karin Karlsson, Nordic Brand Manager på Lindt.

Lindt Teddy adventskalender och Lindor Snowman adventskalender finns till försäljning i din närmaste dagligvarubutik.

E-mail: kkarlsson@lindt.com

Lindt & Sprüngli är ett erkänt och ledande varumärke för premiumchoklad och erbjuder ett stort utbud av produkter i mer än 120 länder runt om i världen. Sedan år 1845 har Lindt & Sprüngli bedrivit chokladtillverkning och anses idag som ett av de mest innovativa och kreativa företagen som gör premiumchoklad.