LINDT GULDHARE KOMMER MED PÅSKEN

Pressmeddelande   •   Apr 03, 2019 14:04 CEST

Påsken innehåller en mängd olika traditioner, både nya och gamla. Traditionen kring påskharen som kommer med ett ägg full med sötsaker sägs ha sitt ursprung från Tyskland och tog plats i svenska hem i början av 1900-talet.

Att arrangera en jakt efter påskägg som haren gömt är en spännande lek för barn och kan hållas både utomhus som inomhus. Rita en karta eller lägg ut en snitslad bana med små Lindor chokladägg som leder till fyndet; ett påskägg fyllt med Lindt Guldhare!

Lindts Guldhare har blivit en ikon som ökar i popularitet. Guldharen med dess pinglande bjällra blir startskottet för påsken och fungerar både till dekoration, lägga i påskägget eller ge bort som en fin gåva vid en bjudning. Guldharen finns i flera olika storlekar.

• I Sverige är det vanligt att fylla påskäggen med lösgodis. För oss på Lindt går påsken i chokladens tecken och vi vill erbjuda något alldeles extra. Lindt Guldhare kommer med njutningsfull choklad och en glädjefull symbolik, säger Veronica Edmonds, Nordic Brand Manager på Lindt.

Lindt Guldhare tillverkas av allra finaste choklad och får sin form genom en specifik gjutning. Guldfolieringen får en extra varsam strykning och den lilla bjällran sätts på för hand.

Lindts spännande utbud av god och dekorativ påskchoklad finns till försäljning hos återförsäljare i hela landet och i Lindts egna butiker.

God påsk! Önskar Lindt

Kommentarer (0)