LINDOR Adventkalender

Pressmeddelande -

NYHET – LINDOR ADVENTSKALENDER. Njut av en härlig stund med oemotståndligt krämig LINDOR varje dag fram tills julafton.

Nyheten LINDOR tillkommer i Lindts sortimentsutbud av adventskalendrar. Varje lucka är fylld med oemotståndligt krämig LINDOR i varierande former och smaker. Ge dig själv eller någon du tycker om 24 härliga stunder med LINDOR.

LNDOR Adventskalender innehåller samma recept av praliner som återfinns i de klassiska runda pralinerna; ett delikat skal av finaste Lindt mjölkchoklad och en oemotståndligt krämig chokladfyllning. Pralinerna kommer i varierande former som hjärta, måne och klassiskt runda. Receptur med LINDOR mjölk och andra uppskattade smaker.

-Nu har LINDOR-älskaren en given stund varje dag fram tills julafton att få unna sig ljuvliga praliner. LINDOR är marknadens näst största varumärke så givetvis finns det en given målgrupp för LINDOR adventskalender. Vi hoppas även på att nya konsumenter kommer upptäcka känslan med LINDOR, säger Veronica Edmonds, Nordisk Brand Manager för Lindt Säsong & Utvalda praliner.

LINDOR Adventskalender kommer i 290 gram och finns till försäljning i dagligvaruhandeln i hela landet och i Lindts egna butiker från vecka 45 2020.

För mer information, vänligen kontakta:

Lindt & Sprüngli AB

e-mail: pr-se@lindt.com