Clas Ohlson går Mobile First med LINK Mobility AB i ett omfattande CRM-samarbete

Clas Ohlson har en välutvecklad kundklubb som omfattar Sverige och Finland idag och har över 1,4 miljoner medlemmar.

Clas Ohlson har tecknat globalt avtal med LINK mobility för den mobila kommunikationen till deras kundklubbsmedlemmar. Avtalet gäller i första hand SMS kommunikation till Clas Ohlsons medlemmar på alla marknader.

Club Clas som är namnet på Clas Ohlsons kundklubb startade våren 2013 och har redan fått över 1,4 milj medlemmar i enbart Sverige och utökas i snabb takt.

”Vi valde att inleda ett samarbete med LINK Mobility då vi anser de är bäst lämpliga att hantera våra volymer och krav på kvalité. Vi ser också att vi tillsammans med LINK Mobility kan ligga i framkant i kommunikationen med våra kunder och medlemmar, säger Sebastian Marmolin, CRM chef på Clas Ohlson”

”Vi känner en enorm stolthet över att bli valda av Clas Ohlson och får genom detta avtal chansen att skapa värde för en ytterligare kund som befinner sig i teknisk framkant, säger Krister Tånneryd, VD på LINK Mobility”

Kontaktuppgifter:

Clas Ohlson: Sebastian Marmolin, 070-83183000, sebastian.marmolin@clasohlson.se

LINK Mobility AB: Krister Tånneryd, 070-1410000, krister.tanneryd@linkmobility.com

• Konsultverksamhet

• sms-tjänster
  • sms-utskick
  • mobila innehållstjänster
  • meddelandetjänster

LINK Mobility,  grundades 1996 och är en ledande leverantör inom mobil marknadsföring, mobil dialog och mobila applikationer. Företaget har en stark marknadsposition i Norden och Baltikum. LINK Mobility AB är en del av LINK Mobility ASA.