Avspark för första EM-matchen på Linköping Arena

Ikväll kl 20.30 startar första matchen i UEFA Dam-EM på Linköping Arena mellan England och Spanien. Innan matchen händer mycket i Fan Zone på Stora Torget. Första deltävlingen i Stadskampen äger rum kl 16.30 där lag 1 med Paul Lindvall, kommunstyrelsens ordförande möter lag 2 med Rebecka Gabrielsson, ordförande Arenabolaget. Bästa Linköpingslag efter tre deltävlingar och semifinal 22 juli möter sedan Norrköpings bästa lag den 25 juli.

- Äntligen avspark på Linköping Arena, fantastiskt roligt, säger Paul Lindvall, kommunstyrelsens ordförande. Missa inte chansen att se den spännande matchen mellan England och Spanien.

Kl 18.40 gästas Fan Zone av Svenska Fotbollsförbundets ordförande Karl-Erik Nilsson och UEFA:s Tournament Director Göran Havik. Kl 19.00 är det dags för gemensam Fan Walk till Linköping Arena med den västafrikanska trumorkestern Primal Ground i spetsen. Aktiviteter pågår i Fan Zone mellan kl 15 och 19.30.

Ytterligare information lämnas av Marie Reinicke, projektledare UEFA Dam-EM i Linköping, telefon 013-26 26 93, 073-326 00 65.

• dam-em fotboll
  • damfotboll