Golf EM för flickor i Linköping

Pressmeddelande   •   Jul 05, 2013 10:51 CEST

Förutom dam-EM i fotboll närmar sig även golf-EM för flickor i Linköping. Måndag 8 juli inviger Linköpings borgmästare Ann-Cathrine Hjerdt tävlingen på Linköpings golfklubb klockan sju på kvällen. Det blir inmarsch av deltagare från 19 länder, med flaggor och nationalhymner.

Tävlingen pågår hela veckan och avslutas lördag 13 juli med final och prisutdelning. 114 flickor från 19 länder deltar. De deltagande länderna är; Österrike, Belgien, Tjeckien, Danmark, England, Finland, Frankrike, Tyskland, Irland, Italien, Nederländerna, Norge, Ryssland, Skottland, Slovakien, Spanien, Sverige, Schweiz och Turkiet.

Sverige är regerande EM-mästare och har att försvara sin titel.

– Det är väldigt kul att få möjlighet att spela ett EM på hemmaplan, särskilt på Linköpings GK som är en gammal, fin och rolig birdiebana. Banan passar våra tjejer och läser de puttarna rätt kan det bli riktigt bra, säger Lisa Westman coach för flicklandslaget.

Alla är välkomna att följa tävlingarna under EM och det är fri entré. Mer information finns i bifogad resurslänk.