Kick off för Övre Vasastaden – nu kör vi!

Pressmeddelande   •   Okt 03, 2012 12:06 CEST

Övre Vasastaden ska bli Linköpings nya fräscha ansikte mot norr. I ett unikt samarbete går flera av Linköpings byggherrar samman och bygger en helt ny stadsdel. Välkommen att träffa byggherrar och arkitekter som presenterar sina planer för området med 900 nya bostäder, attraktiva butikslokaler och toppmoderna kontor!

Linköpings kommun och byggherrarna har tillsammans skapat en miljöprofil för Övre Vasastaden, som vi presenterar i en färsk broschyr. I miljöprofilen finns en ny modell som på ett enkelt sätt skapar överblick över miljöaspekterna i de 14 delprojekten. Ett helt nytt sätt att ta hand om hushållsavfall är en av nyheterna vi berättar om.

Byggherrar, arkitekter och ansvariga från Linköpings kommun presenterar planer, bilder och tankar om den första etappen av Övre Vasastaden.

Tid: Fredag den 5 oktober klockan 11.00
Plats: Sky Meetings Linköping, Tornbyvägen 1

Hjärtligt välkommen!

Muharrem Demirok                                                        Anna Bertilson

kommunalråd (C)                                                           samhällsbyggnadsdirektör

För mer information, kontakta Tove Frisk, kommunikatör på Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen, telefon 013-20 53 31 eller Magnus Liljedahl, exploateringsingenjör på Teknik- och samhällsbyggnadskontoret, telefon 070-595 59 19.

Linköping har 148 000 invånare och är landets femte största kommun. Vi har devisen "Linköping - där idéer blir verklighet". Linköping vill växa, utvecklas och attrahera nya invånare. Vi vågar pröva nya idéer, både i vår service till medborgarna och i vår egen organisation. Linköpings kommun har 7 800 anställda och omsätter 7,2 miljarder kronor. Ekonomin är stabil och har gett positiva resultat flera år i rad. Kommunalskatten är den lägsta i regionen. De kommunala bolagen har 1 240 anställda och omsätter 8,5 miljarder kronor och ger årligen positiva resultat. Linköping har ett stort universitet och Linköping är Sveriges flyghuvudstad.