SAS Köpenhamnslinje från Linköping upphör.

SAS Köpenhamnslinje från Linköping upphör-

Fullt fokus på KLM och Amsterdam från Linköping City Airport

På grund av bristande produktionsresurser har SAS i nuläget inga förutsättningar att fortsatt operera på sträckan. Det sista flyget går den 18 januari.

- Vi har alltid haft ett mycket bra samarbete med SAS och har även en fortsatt konstruktiv dialog. Efter en något knackig inledning har linjen avseende antal passagerare utvecklats mycket bra, kommenterar Camilla Lejon, VD på Linköping City Airport.

Linköping City Airport fokuserar nu fullt på KLM: s linje till Amsterdam. De upp till tre dagliga turerna till Europas tredje största flygplats Schiphol ger fortsatt mycket goda möjligheter för resenärerna att snabbt och bekvämt ta sig vidare till sin slutdestination. Samtidigt arbetar flygplatsledningen med att hitta nya flyglinjer.

- Jag är optimistisk till att vi hittar ett bra komplement till KLM-linjen, säger Camilla Lejon. Vårt rykte i flygvärlden är mycket bra.

Alla resenärer som berörs av indragna flyg till Köpenhamn kommer att ha möjlighet att boka om via Arlanda med SAS eller att få återbetalning för sina biljetter och då ha möjlighet att boka KLM istället.

Linköping City Airport är regionens största flygplats. Utöver KLM:s linje till Amsterdam trafikeras flygplatsen bl. a av Czech Airlines med en linje till Prag som återkommer under sommarsäsongen 2017 och skidresor till Andorra på vintern.

./.

För mer information, kontakta Camilla Lejon, VD på Linköping City Airport.

camilla.lejon@linkopingcityairport.se

• Resor

• Östergötland

Linköping City Airport - din genväg till världen!

Linköping City Airport är en internationell cityflygplats. Med KLM erbjuder vi en snabb, smidig och prisvärd väg ut i Europa och världen via Amsterdam.