Fler föreställningar med Uggla på Rondo

Fler föreställningar med Uggla på Rondo

Idag blev det klart att Ugglas krogshow Magnus den Store på Rondo i Göteborg förlängs ytterligare två veckor och spelar fram till och med den 4 januari 2014.

Sedan premiären på Rondo den 19 september har Magnus den Store spelat för fulla hus. Med 45 totalt utsålda kvällar och 100% beläggning på fredagkvällar, lördagsmatinéer och lördagkvällar så kändes behovet för stort för att inte öppna fler speldagar. Därför kan produktionsbolagen Wallmans Nöjen och Live Nation nu glädjande berätta att det idag släpps ytterligare sex föreställningar och säsongen förlängs till och med den 4 januari 2014. Totalt spelas 68 föreställningar av Magnus den Store på Rondo.

Biljettrycket är mycket högre än vad både producenterna och Magnus själv vågat hoppas på.

Det känns fantastiskt att så många vill se min show, verkligen inget jag räknat med, hälsar Uggla.

Magnus den Store är en personlig och möjligen helt verklighetstrogen resa där man på en rad olika sätt får följa Kung Uggla. För manuset står Magnus Uggla, Christoffer Bendixen och Per Andersson. I den nyskrivna krogshowen får vi på en rad olika sätt följa Kung Uggla. Det är en röjig, klassisk och överraskande show. Där kungen själv tillsammans med band och dansare bjuder på en skön mix av nya låtar och massor av välkända hits. Men bara sånt av största vikt. Resten skiter han som bekant i. En krogshow för kung och fosterland!

Biljetterna till följande föreställningar släpps idag den 16 oktober:

Fredag 27 dec 21.00
Lördag 28 dec 15.00
Lördag 28 dec 21.00
Fredag 3 jan 21.00
Lördag 4 jan 15.00
Lördag 4 jan 21.00

Boka biljetter hos Lisebergs Nöjesbokning 031-400 100, www.liseberg.se/rondo och www.showtic.se

För senaste information kolla in:
www.magnusuggla.nu
www.facebook.com/magnusugglaofficiell
twitter.com/KungUggla
instagram: kunguggla

Pressbild finns att hämta här:
pressrum.awb.se
användare: press
lösen: showroom

För mer information vänligen kontakta:
Malin Lundström, Marknads- & försäljningschef på Lisebergs Restaurant AB, 031-73 30 301
Sandra Nordin, sandra@abw.se, 0706-97 39 59

Liseberg är en av de ledande nöjesparkerna i Europa och erbjuder underhållning, attraktioner, restauranger och boende av högsta klass. Varje år tar parken emot cirka 3,2 miljoner gäster, vilket gör Liseberg till Sveriges mest besökta resmål.