Organisationsförändringar i Lisebergs ledning. Här Thomas Sjöstrand, Tina Resch och Susanna Eckerstein.

​​Organisationsförändringar i Lisebergs ledning

Liseberg har en ny vice vd i Tina Resch, som tidigare ansvarat för affärsområde Boende. Hon efterträder Thomas Sjöstrand som numera driver parkens expansionsplaner inom Jubileumsprojektet.

Tina Resch kommer närmast från tjänsten som affärsområdeschef Boende. Hon har en gedigen Lisebergsbakgrund. Tina började 1993 som säsongsanställd i parken parallellt med universitetsstudier som mynnade ut i en civilekonomexamen. Förutom boendeområdet med hotell och camping har hon arbetat flertalet år inom affärsområdet Restaurang, bland annat i rollen som chef för fast food-avdelningen och som chef för kvalitet och projekt.

I rollen som affärsområdeschef Boende kliver nu Susanna Eckerstein in, tidigare chef för området Entré & Gästservice på Liseberg. Samtidigt med en masterutbildning inom Tourism & Hospitality tog en lång Lisebergskarriär vid. Fokus har hela tiden legat på gästupplevelse men nu byts sammanhanget från nöjespark till boende.

Lisebergs tidigare vice vd Thomas Sjöstrand går över till att arbeta dedikerat med Lisebergs expansionsplaner inom Jubileumsprojektet. Det arbetet utförs inom dotterbolaget AB Liseberg Skår, där Thomas är vd. Till den nya projektorganisationen knyts bland andra även Lisebergs tidigare ekonomidirektör Erik Mölne samt seniorrådgivare Lars-Erik Hedin.

Kontaktpersoner:

Tina Resch, vice vd Liseberg AB: 031-73 30 370 | 0706-34 81 77