Unik konsert med Sister Sledge när Loveboat flyttar in på Liseberg

Unik konsert med Sister Sledge när Loveboat flyttar in på Liseberg

För den som vill återuppleva ”The Golden Years of Disco” är Liseberg platsen att befinna sig på den 16 september. Där kommer nämligen den hittills största Loveboat-festen att äga rum.

Legitimation på 35 år gäller för att bli insläppt på Liseberg torsdagen den 16 september när Loveboat flyttar in. Hela parkområdet öster om Mölndalsån kommer att förvandlas till ett gigantiskt festområde och under hela kvällen bjuds det på fri åkning i ett antal utvalda attraktioner, bland annat Balder.

Kvällen inleds med en unik konsert på Stora Scenen med discodrottningarna i Sister Sledge, speciellt influgna för att sätta extra färg på festligheterna.

Loveboat är ett partypaket för 35-plusarna som vill ha lika kul på dansgolvet nu som de hade när discomusiken var som hetast på 70- och 80-talet. Idén med Loveboat föddes i Stockholm, där den första Loveboat-festen hölls på Berns för snart tre år sedan. Idag har det arrangerats tolv fester i Stockholm och sex i Göteborg. Premiär för Loveboat Göteborg var det på Restaurang Trädgårn i mars 2009.

På Loveboat-festerna är det inte bara gästerna som är desamma som en gång hängde på Göteborgs innekrogar Gamle Port, Yaki Da, New Yaki, Valand, Heaven, Gröna Svanen och Nr 14. Även Loveboat-festernas discjockeys har rekryterats bland dem som snurrade plattor på den tiden.

– Vi hoppas att det ska komma runt femtusen partysugna personer till Liseberg den 16 september för att umgås, dansa och digga, säger Liseberg evenemangschef Katarina Gustafsson.

Biljetterna till Loveboat på Liseberg släpps den 9 juli. Biljetterna kostar 395 kronor + förköp och säljs via Ticnet.

För mer information:
Katarina Gustafsson, evenemangschef Liseberg, 0705-35 86 80