Litium lanserar heltäckande stöd för responsiv e-handel i nya acceleratorer

I kommande version av Litium B2C och B2B Accelerator finns komplett stöd för responsiv design. Litiums Acceleratorer innehåller spetsfunktioner och best practice för e-handel B2C och B2B och nu utökas paketeringen med responsiv funktionalitet baserat på det tekniska ramverket Zurb Foundation.

Idag kommer fler än 25 % av besökarna på e-handelsplatser från en mobil enhet. Inom två år väntas majoriteten av användarna använda en surfaplatta eller smartphone. Med responsiv design skalas sidan om automatiskt för att passa såväl besökare från smartphones, surfplattor som från vanliga datorer.

Inom kort lanserar Litium en heltäckande e-handelslösning med best practice för responsiv e-handel, webbpublicering och återförsäljarportal i nya versionen av Litium B2C Accelerator och Litium B2B Accelerator. Genom Litiums nya Acceleratorer slipper kunderna underhålla olika versioner av sina webbplatser och får högre konverteringsgrad från mobila besökare. Dessutom ger det en bättre upplevelse för besökaren.

– Vi arbetar ständigt med att erbjuda spetsfunktioner och best practice i våra acceleratorer av Litium Studio. Att erbjuda e-handelskunder inom både B2C och B2B ett responsivt ramverk direkt från projektstart ger dem en snabb startsträcka och stark konkurrenskraft, säger Henrik Lundin, Produktchef på Litium.

Genom att utgå från Litiums Acceleratorer tar du som kund del av best practice och en färdig lösning - mer standard och mindre utveckling – vilket minskar kostnaderna i projektet och underhållet samt ger en kortare time-to-market. Utöver stöd för responsiv design genom Zurb Foundation kommer Litium Studios nya Acceleratorer även att innehålla ett tjugotal andra förbättringar.

För mer information, vänligen kontakta:

Henrik Lundin, Produktchef på Litium, 070-973 41 31, henrik.lundin@litium.se
Lisa Jalkner, Marknadschef på Litium, 070-927 41 57, lisa.jalkner@litium.se