Nya Tibrokök fungerar lika bra i mobilen som på datorn

Med en ny grafisk profil och förändrad framtoning var behovet stort av en ny webbplats som förmedlar känslan av det nya Tibrokök och fungerar bra oavsett om de besöks via en dator, mobil eller surfplatta.

Litiums partner Celebration har tagit fram ett nytt koncept för Tibroköks webb och målet har varit att skapa en stilfull webbplats för att tydliggöra Tibroköks erbjudande, position och värden.

Fokus på den nya webbplatsen är att peka på detaljer som gör Tibrokök unika samt att inget kök är det andra likt. På sajten finns möjlighet att bygga en egen ”moodboard” som resulterar i att du får se vilken köksstil som passar just dig. Självklart kan du dela ditt resultat och din moodboard på Facebook och Twitter.

Det strategiska arbete som påbörjats med den nya webben fortgår genom analyser av besökarbeteenden och aktiviteter/åtgärder för att minska avvikelsefrekvensen och öka konverteringsgraden, dvs att få fler att söka kontakt med Tibrokök och återförsäljare. Man vill öka antalet unika besökare till webbplatsen genom olika typer av digitala aktiviteter och kampanjer, samt att på SEO-sidan förbättra Tibroköks positionering på fler frekevent använda sökord.

Celebration har byggt webbplatsen med responsiv webbdesign, en teknik för att bygga webbplatser och -tjänster som fungerar bra och ser bra ut oavsett om de besöks via en dator, mobil eller surfplatta.

Tibrokök startade som ett familjeföretag år 1947. Idag ingår Tibrokök i Nordic Kitchen Group koncernen där New Cap Industries AB är moderbolag. Huvudkontoret ligger i Tibro i Sverige. Tibrokök har återförsäljare på ett 40-tal orter i Sverige. Andra länder där Tibrokök finns utöver Sverige är Norge och Finland.

• celebration
  • moodboard