Life ska bli ledande hälsokedja i butik och online med ny webb och e-handel från Litium

Med Litium Studio tar Lifekedjan ett nytt grepp på sin onlinenärvaro och satsar på att stärka både försäljning och varumärke genom samverkan av fysiska butiker och e-handel. Life siktar på att bli ledande aktör inom hälsa - både i butik och online.

Life är med sina 436 butiker en av Nordens största detaljhandelskedjor.  Hittills har deras onlinenärvaro begränsats av en föråldrad plattform som inte varit mobilanpassad och som inte kunnat tillgodose kundernas behov av inspiration. Därför satsar man nu på en ny responsiv webb och e-handel med stort fokus på content.

– Vi valde Litium för att deras lösning har allt vi behöver för att kombinera en konkurrenskraftig e-handel med en inspirerande webbplats som gör varumärket Life rättvisa och samtidigt stärker handeln i butik, säger Thomas Johansson som är nordisk marknadsdirektör på Life.  Att Litium har en färdig responsiv lösning är också ett stort plus - då det innebär att vi kan hålla nere kostnader och time-to-market.

– Vi ser detta som ännu ett bevis på att en stark e-handel gynnar försäljningen även i butik, säger Henrik Lundin, produktchef på Litium. Life satsar på att både växa online och öka försäljningen i butik och då passar Litiums paketering perfekt. Vi har en färdigbyggd lösning som stöder multikanal och dessutom är mobilanpassad från start.

Projektet kommer att genomföras av Litiums partner iStone Cross Commerce.

För mer information kontakta:

Stina Rafner, Project Manager Web and E-Commerce
E-post: stina.rafner@lifeeurope.com

Henrik Lundin, Produktchef Litium
E-post: Henrik.lundin@litium.se

Om Life

Life är den marknadsledande hälsokedjan i Norden med totalt 436 butiker fördelat på Sverige, Norge och Finland och cirka 600 000 klubbmedlemmar. Lifekoncernen har 304 anställda och omsätter, inklusive medlems- och franchise-butiker i Sverige, Norge och Finland, ca 1,7 miljarder SEK.

www.lifebutiken.se

• Detaljhandel

• life
  • lifebutiken
  • hälsa
  • responsiv design
  • mobilanpassad
  • webshop

Litium Affärskommunikation med produktsviten Litium Studio är idag ledande leverantör när det gäller paketerade lösningar för e-handel och produkthantering i Sverige.

Teknikmagasinet, Ö&B, Adidas, Bonnier Gaming, Gudrun Sjödén, Stayhard och Lekmer är några av kunderna. Litiums huvudägare är FastPartner som är listade på NASDAQOMX MidCap.

För mer information, se www.litium.se