Litium storsatsar på utökad on-demand-tjänst

Nu utökar Litium sitt On-Demand-erbjudande och gör hela produktportföljen tillgänglig som tjänst.

Med låg startkostnad och möjlighet att öka kapaciteten efter hand kan företag välja Litiums premiumplattform redan från början och slippa byta när affärerna går som bäst.

För ett knappt år sedan lanserade Litium sitt instegserbjudande Commerce On Demand riktat mot mindre företag som ville ha e-handel. Erbjudandet blev framgångsrikt och har nu breddats och förbättrats för att tillhandahålla hela Litiums utbud av produkter som tjänst, även till stora företag.

– Med nya Litium On Demand kan du börja med en enkel webb och växa till en e-handelslösning med miljardomsättning, utan att behöva byta plattform. Ett så flexibelt erbjudande är vi ensamma om på den nordiska marknaden, säger Henrik Lundin, produktchef på Litium.

Skillnaden mellan att köpa ”on-demand” jämfört med licens är att man betalar en månadsavgift istället för en större licenskostnad vid start samt att drift ingår. Det gör det möjligt att skala upp affären stegvis och startsträckan för att komma ut på marknaden blir kortare. För större företag är den affärskritiska driften avgörande då otillgänglighet medför betydande kostnader.

– Litiums mission är att göra e-handel enklare och smartare, säger Christian Rosendahl, vd på Litium. Vi var först ute med att lansera paketerade e-handelslösningar för mellanstora företag, Litium Acceleratorer, redan för två år sedan. Nu tar vi paketeringsstrategin ett steg längre då vi säljer hela vår produktportfölj som tjänst med nya Litium On Demand.

– E-handelsbranschen har mognat och kunderna vill köpa paketerade standardlösningar och slippa drift och underhåll. De vill prata ökad försäljning och affärsnytta, inte teknik, avslutar Christian Rosendahl.