Litium tecknar ramavtal med Addtech-koncernen

Addtech har tecknat ett centralt ramavtal med Litium som plattform för e-handel och PIM för sina bolag. Två bolag inom koncernen valde under juni Litium inom ramen för det nya avtalet.

Addtech är en svensk börsnoterad teknikhandelskoncern som består av cirka 120 självständiga bolag som säljer högteknologiska produkter och lösningar till kunder inom tillverkande industri och infrastruktur i ca 20 länder.

Ramavtalet ger Addtechs bolag möjlighet att använda Litiums e-handelsplattform i sin verksamhet. Ramavtalet i sig innebär inget avtalsvärde för Litium utan bolagen väljer själva om de vill nyttja ramavtalet och teckna avtal med Litium, vilket två bolag valde att göra under juni månad.

E-post: henrik.lundin@litium.com

Litium AB (publ) är en molnbaserad e-handelsplattform som hjälper till att accelerera försäljningen för stora och medelstora företag inom både B2B och B2C. Lindex, Jollyroom och Tingstad är några av Litiums kunder, vilka totalt omsätter över 5 miljarder kronor årligen online. Litium agerar genom sitt partnernätverk på den nordiska marknaden och är noterat på AktieTorget i Stockholm.