Nyckelperson med erfarenhet inom internationell expansion ny delägare i Litium

Pressmeddelande   •   Jan 22, 2018 08:30 CET

Mikael Lindblom, en av grundarna till Medius AB, en global aktör inom ”Invoice Automation”, köpte den 19 januari 100 000 aktier i Litium AB av Litiums styrelseledamot Lars Karlsson.

Avsikten är att engagera Mikael på konsultbasis för Litiums fortsatta expansion i Norden och i övriga Europa och då i första hand när det gäller uppbyggnaden och coachningen av en marknads- och försäljningsorganisation.

Mikael Lindblom har i många år arbetat i olika ledande befattningar inom Medius, bland annat som ansvarig för uppbyggnaden av den försäljningsorganisation som idag verkar med egen säljkår i Europa, USA och Australien och med partnerförsäljning i Asien. Mikael var också CEO mellan 2013–2015.

Under åren 2010 till 2016 arbetade Lars Karlsson tillsammans med Mikael i rollen som ordförande och styrelseledamot i Medius.

För ytterligare information kontakta:

Henrik Lundin, VD Litium AB
E-post: henrik.lundin@litium.com

Litium AB (publ) är en molnbaserad e-handelsplattform som hjälper till att accelerera försäljningen för stora och medelstora företag inom både B2B och B2C. Lindex, Jollyroom och Tingstad är några av Litiums kunder, vilka totalt omsätter över 5 miljarder kronor årligen online. Litium agerar genom sitt partnernätverk på den nordiska marknaden och är noterat på AktieTorget i Stockholm.

www.litium.se

Kommentarer (0)